Devino Patron!

Cum să fii o companie eco-friendly?

Ce înseamnă să fii o companie eco-friendly și de ce este absolut necesar să devii și tu o firmă prietenoasă cu mediul din jur? Răspunsurile la aceste întrebări dar și ce poți să faci ca să fii mai ,,verde” le găsești în articolul dat.

Cum să fii o companie eco-friendly?

Termenul de eco-friendly este larg utilizat în rândul companiilor din toate industriile și de toate mărimile. Scopul de bază este de a contribui la un țel comun pe care îl au toți cei care sesizează problema poluării planetei și întreprind acțiuni concrete ce au ca efect diminuarea consumului de resurse naturale și atenuarea schimbărilor climatice. 

 

Oprește risipa

Legea de aur cu care trebuie să începi. Sunt trei tipuri principale de risipă pe care le poţi stopa: de apă, de alimente şi de resurse.

  • Ai grijă ca la oficiu să fie instalată o butelie de apă cu un volum minim de 8 l. Cu timpul poți suplini rezervorul și astfel reduci utilizarea plasticului de la sticle.
  • Disciplinează personalul cu privire la necesitatea achiziţiei hranei doar în cantităţile în care aceasta va fi consumată. Evită să cumperi alimente doar pentru a face rezerve.
  • Procură alimente care au ambalaj eco și care sunt calitative.
  • Tipărește informațiile doar dacă este absolut necesar. Optează pentru arhivarea acestora în mediul online. Era digitală permite ca acest proces să fie posibil. De exemplu poți trece în sistemul E-factura pentru emiterea și recepționarea facturilor și să transmiți contractul semnat și scanat prin poșta electronică, fără să fie nevoie de un contract fizic, astfel  să reduci birocrația. Încurajează și colegii de la alte companii să facă acest lucru pe cât este posibil.
  • Scoateți device-urile electronice din priză, ori de câte ori plecați de la oficiu.
  • Nu utilizați dispozitivele de iluminare, atunci când este luminos în încăpere, doar pentru a satisface un moft.

 

Pune accent pe condițiile de reciclare

Asigură coșuri de reciclare la locul de muncă. Optează pentru coșuri special destinate sortării deșeurilor, în funcție de tipul lor. Creează în cadrul echipei o disciplină de colectare selectivă a deșeurilor și motivează angajații. Cineva poate fi responsabil de colectarea capsulelor de cafea și reutilizarea zațului ca îngrășământ pentru flori, altcineva poate procura saci eco pe care să îi folosiți pentru depozitare.

 

Încurajează transportul verde

În multe țări din Europa, companiile asigură angajații cu vouchere de achiziţie de biciclete, trotinete electrice, care le-ar asigura deplasarea la serviciu. Unele companii eco-friendly investesc în achiziționarea încălţămintei sport, pentru a încuraja angajații să parcurgă pe jos distanța de la lucru până acasă măcar o dată pe săptămână. Sunt gesturi mici, dar care ajută la conştientizarea importanţei renunţării la maşinile poluante.

În Republica Moldova, din păcate încă nu este foarte dezvoltată cultura de a merge cu bicicleta, cu toate astea noi recomandăm companiilor să propună această modalitate de deplasare angajaților.

 

Integrează conceptul de eco-friendly în cultura companiei

Fi inventiv și găsește modalități prin care compania poate oferi ceva mediului, prin conservarea apei, sponsorizarea activităților de curățenie din cadrul comunității sau donații către organizațiile caritabile, care se aliniază la misiunea companiei din care faci parte. De exemplu iarna puteți opta pentru un brad natural cu rădăcini pe care mai apoi să-l sădiți într-o pădure.  

 

Informează și instruiește partenerii

Încurajează colegii de breaslă, partenerii de afaceri, alte companii din același domeniu să devină prietenoși cu mediul și să-și reevalueze conceptul de conservare în cultura organizației din care fac parte.

Apropo, în ultima perioadă apar tot mai multe proiecte de dezvoltare a mediului. Dacă ești interesat să te implici în ele, pe platforma www.delucru.md sunt locuri de muncă din rubrica protecția mediului, dar și multe joburi în agricultură.

 

Împreună putem contribui la crearea unui mediu mai curat, mai prietenos cu fiecare dintre noi, fiindcă până la urmă orice pas este important, atunci când vorbim despre o schimbare majoră. 

 

Publicitate

Susține Natura.md: Devino Patron!